Ukončenie projektu, výstupná analýza, celkové vyhodnotenie projektu
Projekt trval 26 mesiacov. Od 01.08.2006 do 30.09.2008. Počas trvania projektu bolo realizovaných 13 aktivít:
- Príprava zavedenia nového diagnostického programu HAMET2, konzultácie s autormi programu, preklad, prispôsobenie programu na podmienky slovenského školstva.
- Konferencia pre ŠZŠ a ZŠ za účelom oboznámenia s programom.
- Vytvorenie diagnostického centra v priestoroch OU Ladce.
- Oboznámenie špeciálnych základných škôl, základných škôl, žiakov a ich rodičov s projektom, oslovenie cieľovej skupiny osôb.
- Individuálne a skupinové poradenstvo pre účastníkov projektu.
- Publicita pre projekt.
- Monitoring účastníkov, analýza ich potrieb a požiadaviek.
- Testovanie a diagnostikovanie žiakov končiacich vzdelávanie v ŠZŠ a mentálne postihnutých žiakov integrovane vzdelávaných v ZŠ.
- Voľno – časové aktivity.
- Individuálne poradenstvo pre účastníkov v priestoroch školy
- Vyhodnotenie testovania žiakov.
- Konferencie – oboznámenie ŠZŠ, ZŠ a Združenia odborných učilíšť Slovenskej republiky s výsledkami testovania žiakov.
- Ukončenie projektu, výstupná analýza, celkové vyhodnotenie projektu.
Všetky aktivity projektu boli zrealizované. Niektoré s časovým posunom, ktorý spôsobil nedostatok finančných prostriedkov. Posun však nemal žiadne dopady na projekt. Do projektu bolo priamo zapojených 15 ľudí plus dvaja zahraniční lektori a v priebehu dvoch rokov bolo otestovaných 152 žiakov (75 v prvom roku realizácie a 77 v druhom roku realizácie projektu). O projekt bol veľký záujem i zo strany pedagogickej verejnosti o čom svedčia čísla z konferencií, kde sme predpokladali účasť 97 účastníkov. Celkovo sa konferencií zúčastnilo 227 ľudí, čo svedčí i o veľkom záujme o program HAMET2. Veľmi dobrá spolupráca bola so špeciálnymi základnými školami a základnými školami, ktorých žiaci sa na testovaní a diagnostikovaní priamo zúčastnili. Bolo spracovaných a štatisticky vyhodnotených 202 dotazníkov žiakov, 46 dotazníkov pedagogických zamestnancov a 152 výsledkov základných pracovných kompetencií testovaných žiakov.
Výstupná analýza projektu:
Názov projektu: Nový diagnostický program HAMET2 – šanca pre handicapovaných žiakov
ITMS kód projektu: 11230100301
Program: 12 Sektorový operačný program Ľudské zdroje
Priorita: Priorita č. 3 – Zvýšenie kvalifikácie a adaptability zamestnancov a osôb vstupujúcich na trh práce
Opatrenie: 3.1 Prispôsobenie odbornej prípravy a vzdelávania požiadavkám spoločnosti založenej na vedomostiach
Začiatok projektu:
|
01.09. 2006
|
Plánovaný koniec projektu:
|
30.09. 2008
|
Trvanie projektu:
|
25 mesiacov
|
Počet publikácií:
|
5
|
Cieľová skupina:
|
120 mentálne postihnutých žiakov končiacich vzdelávanie v ŠZŠ a ZŠ
|
Počet frekventantov:
|
125
|
Počet aktivít:
|
13
|
Realizácia aktivít:
|
Aktivity sa realizovali v plnom rozsahu aj napriek tomu, že niektoré, vďaka zložitej finančnej situácii, bolo nutné posunúť o mesiac, maximálne dva.
|
Počet žiakov zúčastnených na moderniz. programoch:
|
152
|
Počet novovytvorených diagnostických centier:
|
1
|
Počet konferencií o projekte:
|
3
|
Počet účastníkov na konferenciách:
|
227
|
Spolupráca s nadriadeným orgánom:
|
Neboli zaznamenané nedostatky. Prípadné problémy sa operatívne riešili. Komunikácia či už písomná, telefonická alebo osobná bola bezproblémová. Problémy sa vyskytli vo finančnom riadení - základným problémom spojeným s realizáciou projektu bolo nezúčtovanie zálohových platieb zo strany SORO a následný nedostatok finančných prostriedkov na realizáciu projektu. Napriek finančným problémom sa nám podarilo projekt zrealizovať.
|
Počet ľudí riadiacich projekt:
|
7
|
Monitorovacie indikátory:
|
Výstup 1.2 POČET ŽIAKOV/ŠTUDENTOV ZÚČASTNENÝCH NA MODERNIZOVANÝCH PROGRAMOCH ODBORNÉHO VZDELÁVANIA A PRÍPRAVY NA PRAKTICKÝCH ŠKOLIACICH PROGRAMOCH ZAMERANÝCH NA NÁCVIK ZÁKLADNÝCH/KĽÚČOVÝCH ZRUČNOSTÍ – plánovaná hodnota bola 118 a dosiahnutá 152.
Zdôvodnenie: Po konzultácii s autormi programu bolo zistené, že čas potrebný na diagnostikovanie je kratší ako čas plánovaný. Z toho dôvodu (a aj z dôvodu získania kvalitatívne i kvantitatíve väčšieho množstva pracovného materiálu) sme namiesto odhadovaných 118-ich účastníkov špeciálnych základných a základných škôl odiagnostikovali 152 žiakov špeciálnych základných a základných škôl. Rozšírenie počtu účastníkov testovania a diagnostiky nemalo finančný dopad na projekt.
Výsledok - POČET ÚČASTNÍKOV NA KONFERENCII – plánovaná hodnota bola 97 a dosiahnutá 227.
Zdôvodnenie: O nový program zisťovania a podpory sociálnych kompetencií a zručností mentálne postihnutých žiakov špeciálnych základných škôl a základných škôl, HAMET2, je v širokej pedagogickej verejnosti veľký záujem. Preto sa na konferenciách zúčastnilo viac osôb, ako bolo plánovaných. Rozšírenie počtu účastníkov konferencie nemalo finančný dopad na projekt.
Ostatné monitorovacie indikátory boli naplnené v plnom rozsahu.
|
Počet monitorovacích správ:
|
9 + záverečná
|
Počet dotazníkov:
|
2 – pre žiakov a pre pedagogických zamestnancov
|
Počet vrátených vyplnených dotazníkov:
|
202 od žiakov
46 od pedagogických zamestnancov
|